Professionals in zorg en welzijn
Jij bent een professional in zorg of welzijn met enorm veel passie voor je vak en je cliënten, met wie je het allerbeste wilt bereiken. Je geniet ervan als een ingezet traject tot de gewenste resultaten leidt en je cliënten tevreden zijn met de ondersteuning of hulp die ze van je krijgen. Je streeft hierbij steeds naar oplossingen die je cliënten langdurig uit de problemen helpen.
Bij veel van je cliënten zal dit lukken, maar soms worstel je met het motiveren van je cliënten tot gedragsverandering en komt deze niet op gang, ondanks alle energie en moeite die je erin steekt.
Als dit vragen zijn die je bezig houden, dan zit je hier goed.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn cliënt mijn adviezen daadwerkelijk opvolgt?
Misschien vraag jij je bovenstaande ook wel eens af. Bijvoorbeeld: echt die oefeningen regelmatig doen, meer gaan bewegen, vaker rust nemen, afvallen, stoppen met roken, anders omgaan met financiën, huiswerk doen … en hierdoor ook beter in hun vel gaan zitten…?
Als je dit wilt weten heet ik je van harte welkom! Mijn kracht is jou te ondersteunen om andere mensen te begeleiden in hun proces van gedragsverandering.
Motivational Interviewing/Motiverende Gespreksvoering
Ik ben communicatietrainer en -coach en begeleid jou en andere hardwerkende professionals om beter met cliënten te communiceren zodat behandelingen en hulpverleningstrajecten veel meer effect hebben. Dat betekent minder weerstanden in je gesprekken, meer resultaten en voor jou veel meer plezier in je werk!
Sinds 2000 geef ik communicatietrainingen aan professionals in zelfstandige praktijken, binnen bedrijven en organisaties. In deze trainingen leer je gespreksvaardigheden (m.n. Motivational Interviewing/Motiverende Gespreksvoering) waarmee je in je gesprekken veel effectiever wordt. Je cliënten bereiken betere resultaten. En dat terwijl je er zelf minder moeite voor hoef te doen, zo vertellen mijn deelnemers me telkens weer.
“Door me meer bewust te zijn van mijn manier van gesprekken voeren, bereik ik veel meer in één gesprek. Cliënten geven me veel sneller persoonlijke informatie die er toe doet en ik heb veel minder te maken met weerstanden. Het is niet alleen dat ik me er bewuster van ben trouwens, ik communiceer ook daadwerkelijk anders. Dat hebben mijn collega’s ook opgemerkt.” (ex-deelnemer training)